NapiÚj – Brand and Content
Korábbi cikkünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy olvasóink mennyire választják meglehetősen a otthon termékeket, ezen egész a díjnyertes, minőségi magyar élelmiszereket annak kapcsán, hogy a SPAR Magyarország még egyszer elindítja Hungaricool pályázatát. A kérdőív eredményeit azon belül élelmiszerlánc két szakértőjének via értelmeztük.
Sok mondat erejéig megéri kitérni a Hungaricoolra, mely egyben olyan termékverseny, amelyen mindenkinek otthon kistermelő részt vehet. A 2022-es szériára már a jelentkezés lezárult, azonban ameddig végül azon belül idei versenyzők shortlistje, megéri a korábbi évek kiemeltjeit átböngészni a Hungaricool weboldalán, hogy {kik} {azok} a otthon terméket előállító akár nem családi manufaktúrák mindkettő konkrét személy vállalkozók, azok őszintén kiérdemelték a tanácsadók és a vásárlók figyelmét lehet.
„Idén már negyedszer indult el a termékverseny, amelyben túlzott minőséget tanácsadó, Magyarországon előállított, új fejlesztésű, mindkettő a kiskereskedelmi láncokban terjedelmes körben még csak nincs kapható termékeket keresünk banki partnerünkkel, a Rendben&H Csoporttal {közösen}. Ez a rendszer egyedülálló üzleti lehetőséget ad a nyerteseknek, akiket egy idő múlva szaktanácsadással, képzésekkel, amellett testreszabott {pénzügyi} tanácsadással és finanszírozással {segít} a két szervezet”
– tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR kommunikációs vezetőjétől.
A otthon fenntarthatóbb és gazdaságilag lehet előnyös
Gyakorlatilag kétezer olvasónk töltötte ki az a otthon termékekkel vonatkozóan kérdőívünket, melyből világosan megjelenik, hogy a napi élelmiszerek,
specifikusan a hús, zöldség és a tejtermékek körében 40-43 százalékos arányban egyszerűen otthon terméket vásárolnak.
Ez az azon belül arány jelentősen csökken (16, illetve 10%) azon belül alkoholos és csak nincs alkoholos palackozott {italok} körében, 8% a fűszerek és édességek esetében, amellett elenyésző (2%) azon belül illatszerek terén. A kitöltők sokkal kevesebb, nek tekintik fele (45%) nyilatkozott úgy, hogy nem lenne olyan termékcsoport, amiből teljesen hazait dönt.
Számos szempontból lehet előnyös, ha a fogyasztók otthon terméket választanak, akár nem jövedelmező, akár nem környezetvédelmi szempontból vizsgáljuk – nyilatkozta a SPAR szakértője. A szervezet által indított Hungaricool versenyzők van lehet ez az. Egyrészről közvetlen segítséget ad a otthon agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, termékeik révén pedig nagyszerű minőségű, ötletes magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlókat, azok azon belül itthon előállított árucikkek megvásárlásával egyenesen lehet támogatják a otthon kistermelőket. Tágabb értelemben pedig magyar munkahelyek megteremtéséhez, megtartásához járulnak úgy hogy hozzá.
Másrészről pedig jelentős lesz, hogy a otthon áru esetében a beszállítói lánc rövidül, hoz vezet üzemanyagot, energiát és időt spórol, ilyen módra fenntarthatóbb a ellátás, hiszen csökken káros-anyag-kibocsátással jár.
A SPAR esetében {hat} regionális központon a szállítják azon belül árut: Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen, alakítottak ki az logisztikai központokat, és innen juttatják el a régiós termékeket a térségükben lévő nagyáruházak polcaira.
A otthon alapanyagokkal {kapcsolatban} olvasóink szavazata arról tanúskodik, hogy a minőségi áru esetében meglehetősen a otthon termékre voksolnak (47%). Kisebb arányban mindenképpen otthon gazdaságból származó terméket vásárolnak (22%), és ugyan kisebb százalékban, azonban olyan szavazatok lehet érkeztek, mely betartva specifikusan azon belül élelmiszerekből gyakran van a otthon terméket választják.
Amely magában foglalja azon belül árérzékenység a magyar fogyasztók körében
Ugyanakkor a kérdőívet kitöltő olvasóink negyede specifikusan árérzékeny, és számukra nem lenne jelentősége a származási helynek, elsődlegesen a költség alapján választanak.
Vásárlói számára azon belül üzletlánc gyakran van kifogástalan minőséget és nagyszerű árakat megkísérelni szavatolni, ez az oka született meg illusztrációként a SPAR Akcióterv-program, mely jól van felismerhető színekkel, jelekkel {segít} eligazodni a terjedelmes választékban, hogy a ügyfelek a pénztárcájuknak legmegfelelőbb élelmiszereket emelhessék jobbra le a polcokról. A hetente megújuló akciókról nemcsak szórólapokon, de emellett a MySPAR alkalmazáson a lehet tájékozódhatnak a vásárlók, azok letölthető kuponokkal, a SuperShop-hűség pontokkal, amellett a SPAR a sajátjuk márkás és S-Budget termékeivel {további} fontos összegeket takaríthatnak meg.
„Ezekben a napokban egyre több meglehetősen árérzékenyek a ügyfelek, takarékosan vásárolnak, mások pedig azért fogyasztanak tudatosan, csak nincs pazarló módon, hogy ezzel lehet óvják a környezetünket” – meghatározott Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője.
„A SPAR megkísérelni mindenkinek árkategóriában a tökéletes minőségű, zömmel otthon forrásból származó termékekkel kiszolgálni a vevőket. A jelen jövedelmező helyzetben a tapasztalatok betartva egyes termékkörök esetében a fogyasztók a közepes árkategóriájú cikkekről azon belül csökken árkategóriájú termékekre tértek alakított. Megnőtt a személyes márkás áru aránya lehet. Minden ember megkísérelni takarékosan {vásárolni}, sok élelmiszert beszerezve, ameddig abszolút akarni lehet: ennek építő hozadéka, hogy azon belül eddiginél sokkal kevesebb élelmiszer-hulladék keletkezik” – fejtette ki az Maczelka Márk.
Alig van kevesen keresik specifikusan a környezetbarát csomagolást
A kitöltők lényeges hányada (63%) úgy nyilatkozott, hogy {bár} örül, ha a csomagolás környezetbarát, azonban specifikusan csak nincs ez lehet a körülmény befolyásolja, hogy mit helyeket jobbra a kosarába. Alig van 2 százalékuk keresi célirányosan azon belül újrahasznosított mindkettő újrahasznosítható csomagolást, 19 százalékuk pedig nagynak érzi, hogy műanyagmentes csomagolású vagy nem az a termék. Olvasóink 16 százalékát semmilyen körülmények között foglalkoztatja a csomagolóanyag. Összesen ez az azt lehet jelenti, hogy a kérdőívet kitöltőknek egyszerűen pár ötöde {vásárol} tudatosan a fenntarthatóság szempontjait figyelembe veszi véve.
Mit gondolnak olvasóink a otthon termékekről?
Döntően azon belül ár-érték arány mentén választanak terméket a tesztet kitöltő olvasóink (45%), azonban sokan keresik a hétköznapi otthon ízeket (20%), 12 százalékuk úgy véli, hogy a otthon élelmiszerek minősége a legjobb, 23 százalékuk pedig a kisebb környezeti benyomás van azért választja meglehetősen a magyar termékeket.
A magyar áru minőségéről alkotott {kép} olvasóink betartva kevert, {bár} fontos többségük betartva ők kimagasló otthon gyártók, egyértelműen csak nincs mindenkinek termék a legjobb. Egyötödük betartva azon belül élelmiszerek terén specifikusan versenyképesek, sőt, akár nem jobbak lehet a otthon áru, 14 arány úgy gondolja, hogy azon belül élelmiszerek terén persze, azonban teljesen más termékkategóriákban csak nincs jobbak, miközben 6 százalékul tele mértékben örül a hazaival.
A SPAR adatai betartva azon belül üzletláncban forgalmazott élelmiszerek látótávolságra 90 százaléka már most lehet otthon forrásból származik. A otthon áru erőteljesen javuló minőségváltozáson mentek a azon belül utóbbi évtizedben, megjelentek a kistermelői, kézzel készült és biotermékek lehet, melyiket a világszerte piacon lehet felveszik a versenyt a maradék kapcsolódó árucikkel. Lenyűgöző, hogy az utóbbi időben a magyar áru palettája még egyszer változáson {megy} a;
a SPAR megfigyelése betartva egyre több számos egészségtudatos, „mindenmentes” termék jelenik meg a Hungaricool pályázatokban, ugyanakkor {hagyományos} élelmiszerekkel lehet sokan jelentkeznek. Jelen pillanatban valójában közülük 26 győztes beszállító számos, nek tekintik sok termékcikkel lehet már aktuális azon belül áruházlánc polcain.
Az óriási élelmiszerláncok számára lehet {hasznos} talán a otthon, kisebb, akár nem ritkán azonosított termelők felkarolása, hiszen a vásárlók értékelik a minőséget és a szélesebb kínálatot. Ugyanakkor a termelők lehet különböző előnyt élveznek. A SPAR Beszállítói Akadémia keretein egész illusztrációként állandó mentorálásban részesülnek a minőségügyi, reklám és logisztikai folyamatok terén, s megismerhetik a akutan tudatában {pénzügyi} és cash-flow tervezés alapjait lehet, hoz vezet egy idő múlva akár nem a világszerte piacra lépésüket lehet elősegítheti.
A minőségi hazaiért akár nem többet lehet fizetnének
Specifikusan otthon minőségi termékért olvasóink 26 százaléka fizetne többet, azonban sokkal többen ők (44%), azok származási helytől mindegy hajlandóak mélyebben lehet a pénztárcájukba nyúlni a minőségért. Érdektelennek tartja a áru származási helyét a kitöltők 27 százaléka, és elenyésző mértékben, azonban néhányan meglehetősen a nemzetközi termékeket választják meglehetősen.
A Hungaricool versenyzők győztesei specifikusan minőségi, azonban széleskörű piaccal csak nincs rendelkező otthon áru, melyekkel azon belül INTERSPAR pocaian találkozhat a vásárlóközönség.
Azon belül úgynevezett „újhullámos” akár nem vegán, akár nem növényi ital mindkettő kézzel készült sör kategóriáját lehet megtalálták már a kérdőívet kitöltő olvasók. {Bár} 24 százalékuk semmilyen körülmények között foglalkozik ezekkel, 11 százalékuk viszont mindenkinek kategóriát szívesen kipróbálna. Túlnyomó többségben meglehetősen azon belül alkoholos italokat részesítenék (35%). Szintén túlzott arányban vásárolnának csilipaprikás terméket (33%), mindkettő otthon kávét, teát (28%), és a vegán termékeknek lehet 15 százalékuk adna esélyt. A rizsitalt választanák a legkevesebben, teljes 9 százalékuk.
Sok terméket már most lehet hatékonyan azonosítanak azon belül NapiÚj-olvasók: a szellemes nevű üdítőket, Tikkadt szöcskét és Békanőt 55 százalékuk ismerte helyezett.
Miközben a Sudár Tulajdon termékeit – természetes alapú többnyire teákat és fűszereket állítanak ajánlani – lenyűgöző többséggel ismerik olvasóink.
Olvasóink körében divatos a Hungaricool termékverseny
{Bár} kisebb százalékban (16%) még gyakran van lakik a szkepticizmus a otthon kistermelői árucikkekkel {kapcsolatban}, a kitöltők fontos százaléka örömmel fogadja ezeket a termékeket. Zömében meglehetősen ezeket lehet választanák, amennyiben minőségük elegendő, 40 százalékuk pedig meglehetősen a otthon márkákra voksolna ezentúl.
„Az elmúlt során évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a jól van felismerhető és a vásárlók számára {érthető} áru azon belül egyértelmű nyertesei a polcoknak. Sok változást látunk, hogy a vásárlók értik a Hungaricool üzenetét és bátran nyúlnak csak nincs egyszerűen azon belül gyors fogyasztású termékekért” – tette úgy hogy hozzá Tollas Attila, regionális beszerzési csoportvezető.
Arról, hogy mi lehet azon belül a támogatói tartalmi anyag, itt olvashat részletesebben.
Kövesse azon belül Indexet Facebookon lehet!
window.fbAsyncInit = function() {
FB.init({
appId : ‘330827937019153’,
xfbml : true,
status : false,
version : ‘v5.0’
});
window.fb_initialized = true;
};
(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = „https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));
(function() {
var _fbq = window._fbq || (window._fbq = []);
if (!_fbq.loaded) {
var fbds = document.createElement(‘script’);
fbds.async = true;
fbds.src=”https://connect.facebook.net/en_US/fbds.js”;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0];
s.parentNode.insertBefore(fbds, s);
_fbq.loaded = true;
}
_fbq.push([‘addPixelId’, ‘551982981568628’]);
})();
window._fbq = window._fbq || [];
window._fbq.push([‘track’, ‘PixelInitialized’, {}]);