NapiÚj – Brand and Content

Home / Single Blog

NapiÚj – Brand and Content

Korábbi cikkünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy olvasóink mennyire választják meglehetősen a otthon termékeket, ezen egész a díjnyertes, minőségi magyar élelmiszereket annak kapcsán, hogy a SPAR Magyarország még egyszer elindítja Hungaricool pályázatát. A kérdőív eredményeit azon belül élelmiszerlánc két szakértőjének via értelmeztük.

Sok mondat erejéig megéri kitérni a Hungaricoolra, mely egyben olyan termékverseny, amelyen mindenkinek otthon kistermelő részt vehet. A 2022-es szériára már a jelentkezés lezárult, azonban ameddig végül azon belül idei versenyzők shortlistje, megéri a korábbi évek kiemeltjeit átböngészni a Hungaricool weboldalán, hogy {kik} {azok} a otthon terméket előállító akár nem családi manufaktúrák mindkettő konkrét személy vállalkozók, azok őszintén kiérdemelték a tanácsadók és a vásárlók figyelmét lehet.

„Idén már negyedszer indult el a termékverseny, amelyben túlzott minőséget tanácsadó, Magyarországon előállított, új fejlesztésű, mindkettő a kiskereskedelmi láncokban terjedelmes körben még csak nincs kapható termékeket keresünk banki partnerünkkel, a Rendben&H Csoporttal {közösen}. Ez a rendszer egyedülálló üzleti lehetőséget ad a nyerteseknek, akiket egy idő múlva szaktanácsadással, képzésekkel, amellett testreszabott {pénzügyi} tanácsadással és finanszírozással {segít} a két szervezet”

– tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR kommunikációs vezetőjétől.

A otthon fenntarthatóbb és gazdaságilag lehet előnyös

Gyakorlatilag kétezer olvasónk töltötte ki az a otthon termékekkel vonatkozóan kérdőívünket, melyből világosan megjelenik, hogy a napi élelmiszerek,

specifikusan a hús, zöldség és a tejtermékek körében 40-43 százalékos arányban egyszerűen otthon terméket vásárolnak.

Ez az azon belül arány jelentősen csökken (16, illetve 10%) azon belül alkoholos és csak nincs alkoholos palackozott {italok} körében, 8% a fűszerek és édességek esetében, amellett elenyésző (2%) azon belül illatszerek terén. A kitöltők sokkal kevesebb, nek tekintik fele (45%) nyilatkozott úgy, hogy nem lenne olyan termékcsoport, amiből teljesen hazait dönt.

Számos szempontból lehet előnyös, ha a fogyasztók otthon terméket választanak, akár nem jövedelmező, akár nem környezetvédelmi szempontból vizsgáljuk – nyilatkozta a SPAR szakértője. A szervezet által indított Hungaricool versenyzők van lehet ez az. Egyrészről közvetlen segítséget ad a otthon agrárágazatban tevékenykedő kistermelőknek, termékeik révén pedig nagyszerű minőségű, ötletes magyar élelmiszerekhez juttatja a vásárlókat, azok azon belül itthon előállított árucikkek megvásárlásával egyenesen lehet támogatják a otthon kistermelőket. Tágabb értelemben pedig magyar munkahelyek megteremtéséhez, megtartásához járulnak úgy hogy hozzá.

hc2023-pr-2000x1000-3

Másrészről pedig jelentős lesz, hogy a otthon áru esetében a beszállítói lánc rövidül, hoz vezet üzemanyagot, energiát és időt spórol, ilyen módra fenntarthatóbb a ellátás, hiszen csökken káros-anyag-kibocsátással jár.

A SPAR esetében {hat} regionális központon a szállítják azon belül árut: Nyíregyházán, Pécsett, Győrben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen és Hódmezővásárhelyen, alakítottak ki az logisztikai központokat, és innen juttatják el a régiós termékeket a térségükben lévő nagyáruházak polcaira.

A otthon alapanyagokkal {kapcsolatban} olvasóink szavazata arról tanúskodik, hogy a minőségi áru esetében meglehetősen a otthon termékre voksolnak (47%). Kisebb arányban mindenképpen otthon gazdaságból származó terméket vásárolnak (22%), és ugyan kisebb százalékban, azonban olyan szavazatok lehet érkeztek, mely betartva specifikusan azon belül élelmiszerekből gyakran van a otthon terméket választják.

3.png

Amely magában foglalja azon belül árérzékenység a magyar fogyasztók körében

Ugyanakkor a kérdőívet kitöltő olvasóink negyede specifikusan árérzékeny, és számukra nem lenne jelentősége a származási helynek, elsődlegesen a költség alapján választanak.

 

Vásárlói számára azon belül üzletlánc gyakran van kifogástalan minőséget és nagyszerű árakat megkísérelni szavatolni, ez az oka született meg illusztrációként a SPAR Akcióterv-program, mely jól van felismerhető színekkel, jelekkel {segít} eligazodni a terjedelmes választékban, hogy a ügyfelek a pénztárcájuknak legmegfelelőbb élelmiszereket emelhessék jobbra le a polcokról. A hetente megújuló akciókról nemcsak szórólapokon, de emellett a MySPAR alkalmazáson a lehet tájékozódhatnak a vásárlók, azok letölthető kuponokkal, a SuperShop-hűség pontokkal, amellett a SPAR a sajátjuk márkás és S-Budget termékeivel {további} fontos összegeket takaríthatnak meg.

„Ezekben a napokban egyre több meglehetősen árérzékenyek a ügyfelek, takarékosan vásárolnak, mások pedig azért fogyasztanak tudatosan, csak nincs pazarló módon, hogy ezzel lehet óvják a környezetünket” – meghatározott Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője.

„A SPAR megkísérelni mindenkinek árkategóriában a tökéletes minőségű, zömmel otthon forrásból származó termékekkel kiszolgálni a vevőket. A jelen jövedelmező helyzetben a tapasztalatok betartva egyes termékkörök esetében a fogyasztók a közepes árkategóriájú cikkekről azon belül csökken árkategóriájú termékekre tértek alakított. Megnőtt a személyes márkás áru aránya lehet. Minden ember megkísérelni takarékosan {vásárolni}, sok élelmiszert beszerezve, ameddig abszolút akarni lehet: ennek építő hozadéka, hogy azon belül eddiginél sokkal kevesebb élelmiszer-hulladék keletkezik” – fejtette ki az Maczelka Márk.

Alig van kevesen keresik specifikusan a környezetbarát csomagolást

A kitöltők lényeges hányada (63%) úgy nyilatkozott, hogy {bár} örül, ha a csomagolás környezetbarát, azonban specifikusan csak nincs ez lehet a körülmény befolyásolja, hogy mit helyeket jobbra a kosarába. Alig van 2 százalékuk keresi célirányosan azon belül újrahasznosított mindkettő újrahasznosítható csomagolást, 19 százalékuk pedig nagynak érzi, hogy műanyagmentes csomagolású vagy nem az a termék. Olvasóink 16 százalékát semmilyen körülmények között foglalkoztatja a csomagolóanyag. Összesen ez az azt lehet jelenti, hogy a kérdőívet kitöltőknek egyszerűen pár ötöde {vásárol} tudatosan a fenntarthatóság szempontjait figyelembe veszi véve.

7.png

Mit gondolnak olvasóink a otthon termékekről?

Döntően azon belül ár-érték arány mentén választanak terméket a tesztet kitöltő olvasóink (45%), azonban sokan keresik a hétköznapi otthon ízeket (20%), 12 százalékuk úgy véli, hogy a otthon élelmiszerek minősége a legjobb, 23 százalékuk pedig a kisebb környezeti benyomás van azért választja meglehetősen a magyar termékeket.

8.png

A magyar áru minőségéről alkotott {kép} olvasóink betartva kevert, {bár} fontos többségük betartva ők kimagasló otthon gyártók, egyértelműen csak nincs mindenkinek termék a legjobb. Egyötödük betartva azon belül élelmiszerek terén specifikusan versenyképesek, sőt, akár nem jobbak lehet a otthon áru, 14 arány úgy gondolja, hogy azon belül élelmiszerek terén persze, azonban teljesen más termékkategóriákban csak nincs jobbak, miközben 6 százalékul tele mértékben örül a hazaival.

9.png

A SPAR adatai betartva azon belül üzletláncban forgalmazott élelmiszerek látótávolságra 90 százaléka már most lehet otthon forrásból származik. A otthon áru erőteljesen javuló minőségváltozáson mentek a azon belül utóbbi évtizedben, megjelentek a kistermelői, kézzel készült és biotermékek lehet, melyiket a világszerte piacon lehet felveszik a versenyt a maradék kapcsolódó árucikkel. Lenyűgöző, hogy az utóbbi időben a magyar áru palettája még egyszer változáson {megy} a;

a SPAR megfigyelése betartva egyre több számos egészségtudatos, „mindenmentes” termék jelenik meg a Hungaricool pályázatokban, ugyanakkor {hagyományos} élelmiszerekkel lehet sokan jelentkeznek. Jelen pillanatban valójában közülük 26 győztes beszállító számos, nek tekintik sok termékcikkel lehet már aktuális azon belül áruházlánc polcain.

Az óriási élelmiszerláncok számára lehet {hasznos} talán a otthon, kisebb, akár nem ritkán azonosított termelők felkarolása, hiszen a vásárlók értékelik a minőséget és a szélesebb kínálatot. Ugyanakkor a termelők lehet különböző előnyt élveznek. A SPAR Beszállítói Akadémia keretein egész illusztrációként állandó mentorálásban részesülnek a minőségügyi, reklám és logisztikai folyamatok terén, s megismerhetik a akutan tudatában {pénzügyi} és cash-flow tervezés alapjait lehet, hoz vezet egy idő múlva akár nem a világszerte piacra lépésüket lehet elősegítheti.

A minőségi hazaiért akár nem többet lehet fizetnének

Specifikusan otthon minőségi termékért olvasóink 26 százaléka fizetne többet, azonban sokkal többen ők (44%), azok származási helytől mindegy hajlandóak mélyebben lehet a pénztárcájukba nyúlni a minőségért. Érdektelennek tartja a áru származási helyét a kitöltők 27 százaléka, és elenyésző mértékben, azonban néhányan meglehetősen a nemzetközi termékeket választják meglehetősen.

10.png

A Hungaricool versenyzők győztesei specifikusan minőségi, azonban széleskörű piaccal csak nincs rendelkező otthon áru, melyekkel azon belül INTERSPAR pocaian találkozhat a vásárlóközönség.

Azon belül úgynevezett „újhullámos” akár nem vegán, akár nem növényi ital mindkettő kézzel készült sör kategóriáját lehet megtalálták már a kérdőívet kitöltő olvasók. {Bár} 24 százalékuk semmilyen körülmények között foglalkozik ezekkel, 11 százalékuk viszont mindenkinek kategóriát szívesen kipróbálna. Túlnyomó többségben meglehetősen azon belül alkoholos italokat részesítenék (35%). Szintén túlzott arányban vásárolnának csilipaprikás terméket (33%), mindkettő otthon kávét, teát (28%), és a vegán termékeknek lehet 15 százalékuk adna esélyt. A rizsitalt választanák a legkevesebben, teljes 9 százalékuk.

5.png

Sok terméket már most lehet hatékonyan azonosítanak azon belül NapiÚj-olvasók: a szellemes nevű üdítőket, Tikkadt szöcskét és Békanőt 55 százalékuk ismerte helyezett.

6.png

Miközben a Sudár Tulajdon termékeit – természetes alapú többnyire teákat és fűszereket állítanak ajánlani – lenyűgöző többséggel ismerik olvasóink.

Olvasóink körében divatos a Hungaricool termékverseny

{Bár} kisebb százalékban (16%) még gyakran van lakik a szkepticizmus a otthon kistermelői árucikkekkel {kapcsolatban}, a kitöltők fontos százaléka örömmel fogadja ezeket a termékeket. Zömében meglehetősen ezeket lehet választanák, amennyiben minőségük elegendő, 40 százalékuk pedig meglehetősen a otthon márkákra voksolna ezentúl.

11.png

„Az elmúlt során évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a jól van felismerhető és a vásárlók számára {érthető} áru azon belül egyértelmű nyertesei a polcoknak. Sok változást látunk, hogy a vásárlók értik a Hungaricool üzenetét és bátran nyúlnak csak nincs egyszerűen azon belül gyors fogyasztású termékekért” – tette úgy hogy hozzá Tollas Attila, regionális beszerzési csoportvezető.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette a Spar Magyarország megbízásából, csak nincs azon belül NapiÚj szerkesztősége. 
Arról, hogy mi lehet azon belül a támogatói tartalmi anyag, itt olvashat részletesebben.

289 000 Ft
Bérlés:
30 000 Ft / 2 hét
45 000 Ft / 4 hét

479 000 Ft
Bérlés:
35 000 Ft / 2 hét
55 000 Ft / 4 hét

1 299 000 Ft
Bérlés:
70 000 Ft / 2 hét
110 000 Ft / 4 hét

Ajándékok minden vásárlás mellé! ​
Bizonytalan? Próbálja ki bemutatótermünkben!
1094 BP, Páva utca 15-17.

Bérlés kaució nélkül!
Vásárolna, de nem egy összegben? 0% THM – 10 hónap kamatmentes hitellel is elérhető!